donderdag 6 februari 2014

Fiets

’s Morgens neem ik meestal de fiets naar het werk
Sportief en vooral rustiger
Met de fiets ben ik er zelfs sneller
Omdat ik niet opgehouden wordt in het centrum

Maar ’s morgens moet ik door een ramp van een straat
Fietspad aan één kant van de rijbaan
En meestal staat er ook een bus geparkeerd als ik er rijd

Een schoolbus die kinderen ophaalt en terugbrengt.
De eerste keren had ik van de fiets willen springen
En de chauffeur onder zijn voeten geven
Of de ouders

“Kan je niet elders parkeren”
“Is je kind te lui om de gewone bus te nemen?”

Maar op een dag werd ik de mond gesnoerd.
Ik zag de chauffeur en de ouders voor het huis
De chauffeur opende de achterste deuren
En de ouders brachten hun kind in de bus
Samen met zijn rolstoeltje

Ik zag beide ouders staan, zij aan zij
En wuiven maar
In de bus zag ik hun kind met een blij gezicht terugzwaaien

De bus vertrok en ik reed verder met mijn grote mond

Die ik beter wat meer zou houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten